Otoloji ve Nörootoloji Okulu

Otoloji ve Nörootoloji Okulu


Otoloji ve Nörootoloji Okulu Kurulu


 

Okul Başkanı

Prof. Dr. Onur Çelik

Okul Başkan Yardımcısı

Prof. Dr. Turgut Karlıdağ

Okul Başkan Yardımcısı

Op. Dr. Uzdan Uz

 

2016 - 2018 Kurulu


 

Okul Başkanı

Prof. Dr. Levent Sennaroğlu

Okul Başkan Yardımcısı

Yrd. Doç. Dr. Münir Demir Bajin

 

2014 - 2016 Kurulu


 

Okul Başkanı

Prof. Dr. Levent Sennaroğlu

Okul Başkan Yardımcısı

Prof. Dr. Ali Özdek

Okul Başkan Yardımcısı

Yrd. Doç. Dr. Münir Demir Bajin

 

2012 - 2014 Kurulu


 

Okul Başkanı

Prof. Dr. Nuri Özgirgin

Okul Başkan Yardımcısı

Prof. Dr. Sarp Saraç
 

 

Değerli Meslektaşlarım,

Mayıs 2018’de Türk Kulak Burun Boğaz ve Baş Boyun Cerrahisi Yönetim Kurulu tarafından görevlendirildik ve çalışmalara başladık. Öncelikle çalışma ilkelerimizi ve yöntemimizi bir yönerge ile biçimlendirip meslek camiamızın bilgisine sunduk.

 

Gerek Kulak Burun Boğaz Okulları Yönetmeliği gerekse Otoloji ve Nörootoloji Okulu Yönergesi hükümleri dikkate alınarak Otoloji, Nörootoloji ve Klinik Odyoloji alanında tanınmış ve saygın meslektaşlarımızdan bir Eğitici Havuzu oluşturduk. Her yıl oluşturulacak eğitim programına göre, bu havuzdan seçilen eğiticilerimizden bir Eğitim Kurulu oluşturacağız.

 

Otoloji ve Nörootoloji Okulu 2018-2019 yılı akademik takvimi içinde gerçekleştirmek üzere dördüncü dönem eğitim hazırlıklarını tamamlamıştır.  Eğiticiler ile okul öğrencilerimizin karşılıklı etkileşim içinde olacakları ve zaman zaman uygulamalı olarak sürdürecekleri örgün eğitim programı yapılmıştır. Bunun yanı sıra, web tabanlı bir e-okul üzerinden de daha kapsamlı bir eğitimi sürdürülebilir kılmak üzere çalışma başlattık. Elbette e-okul için ciddi bir veri bankası oluşturmak zaman alacaktır. Bizler eğiticilerimiz ile birlikte yoğun biçimde bu konu üzerinde çalışmaya başladık. Bu dinamik ve interaktif bir süreçtir. Giderek saflaşacak, daha iyiye ve daha zengine doğru gelişmesini sürdürecektir.

 

Öğrencilerimizin eğiticilerle ve okul yönetimi ile birlikteliğini sadece eğitim etkinlikleri ile sınırlandırmalarını istemiyoruz; etkileşimimizin zamana yayılarak, sosyal ve mesleki yaşam içinde devam etmesinden yanayız. Bu amaçla Facebook ve Instagram sayfaları açma gibi sosyal medya çalışmamız oldu. Sosyal Medya Platformlarımıza buradan ulaşabilirsiniz: Otoloji ve Nörootoloji Okulu Facebook Sayfası ve Otoloji ve Nörotoloji Okulu Instagram SayfasıBu platformlarda amaçlanan etkileşim için eğitici ve öğrencilerimizin aktif bir varlık göstermelerini bekliyoruz. Sağlıkla ve huzurla geçireceğimiz yararlı bir eğitim yılı dileğimizdir.

 

 

Prof. Dr. Onur Çelik
Otoloji & Nörotoloji Okulu Başkanı

 

 

 

2018 - 2019 Dönemi Öğrencileri

  1. Ahmet Yükkaldıran 
  2. Artunç Kaaan Turanoğlu  
  3. Ceki Paltura 
  4. Doğukan Özdemir   
  5. Eda Şimşek  
  6. Emine Demir
  7. Enes Yiğit
  8. Fatih Mutlu  
  9. Fırat Onur
  10. Gökçe Tanyeri  Toker
  11. Gözde Pamuk  
  12. Nihat Susaman
  13. Özgür Karameşe  
  14. Muhammed SedatSakat  
  15. Hasan Emre Koçak

2017-2018 Dönemi Mezunları

  1. Onur Erdoğan
  2. Filiz Gülüstan
  3. Abdurrahman Buğra Cengiz
  4. Atılay Yaylacı
  5. Ramazan Öçal
  6. Deniz Baklacı
  7. Hüseyin Serdar Yerlikaya
  8. Emrah Tekdemir
  9. Leman Veziroğlu Birdane
  10. Gül Soylu Özler
  11. Ayça Başkadem Yılmazer
  12. Sinem Daşlı
  13. Mustafa Çolak
  14. Onur Ergün
  15. Selin Üstün Bezgin

2016 - 2017 Dönemi Mezunları

  • Yalçın Alimoğlu
  • Çiğdem Kalaycık Ertugay
  • Mehmet Emrah Ceylan
  • Ayşe Pelin Yiğider
  • Senem Kurt Dizdar
  • Selçuk Mülazimoğlu
  • Fevzi Solmaz
  • Duran Karataş
  • Ayça Ant
  • Yüksel Olgun
  • Sebla Çalışkan
  • Aslı Çakır
  • Işıl Taylan Çebi
  • Ufuk Düzenli

2015 - 2016 Dönemi Mezunları

  • Ömer Faruk Çalım
  • Emel Tahir
  • Sertaç Düzer
  • Duygu Erdem
  • Emre Ocak
  • Abdullah Dalgıç
  • Yasin Kürşad Varsak
  • Zahide Çiler Tezcaner
  • Birgül Tuhanioğlu
  • Aykut Erdem Dinç
  • Doğan Atan
  • Deniz Tansuker
  • Sanem Okşan Erkan
  • Yusuf Muhammed Durna
  • Gökhan Altın

2014 - 2015 Döneminde Mezun olan ve Katılım Belgesi Almaya Hak Kazanan Öğrenciler

  • Murat Koçyiğit
  • Fatih Topuz
  • Hasan Hüseyin Balıkçı
  • Kemal Keseroğlu
  • Gülin Gökçen Kesici
  • İlker Akyıldız
  • Aytuğ Buyruk
  • Mahmut Demirtaş
  • Gökçe Aksoy
  • Ali Kavuzlu
  • Hasan Demirhan
  • Abdulvahap Akyiğit
  • Müge Özçelik Korkmaz
  • Remzi Doğan
  • Belit Merve Şener
  • Cemshid Memmedov

2013 - 2014 Mezunları

  • Ayse Sezim Şişman
  • Abdulkadir Özgür
  • Abdullah Ahmed
  • Ali Kurnaz
  • Alper Yenigün
  • Arzu Tatlıpınar
  • Ayşegül Verim
  • Banu Atalay Erdoğan
  • Bekir Ozan Elverici
  • Betül Arısoy
  • Bülent Ulusoy
  • Çetin Yıldırım
  • Çiğdem Tepe Karaca
  • Deniz Tuna Edizer
  • Emine Ceren Ersöz Ünlü
  • Emrah Sapmaz
  • Emre Günbey
  • Ercan Kaya
  • Erdem Mengi
  • Erol Gültekin
  • Fatih Akagün
  • Fazilet Altın
  • Feride Aydan Ertürk
  • Fethullah Kenar
  • Funda Tümkaya
  • Gökçe Dereci
  • Gökçe Şimşek
  • Güler Giran
  • Gürkan Kayabaşoğlu
  • Halil İbrahim Baysöz
  • Hande Senem Deveci
  • Hasan Hüseyin Arslan
  • Hatice Bengü Çobanoğlu
  • Ildem Deveci
  • Işıl Çakmak Karaer
  • Kamil Hakan Kaya
  • Lütfü Şeneldir
  • M. Mustafa Gürdal
  • Mehmet Akdağ
  • Mehmet Fatih Garça
  • Mehmet İlhan Şahin
  • Müge Yürekli
  • Muhammed Fatih Evcimik
  • Nur Yücel Ekici
  • Nuray Ensari
  • Ömer Erdur
  • Ömer Sağlam
  • Ömer Tarık Selcuk
  • Öner Sakallıoğlu
  • Onur Uysal
  • Orhan Kemal Kahveci
  • Ozan Gökdoğan
  • Özlem Saatci
  • Seda Türkoğlu Babakurban
  • Selma Kurukahvecioğlu
  • Selmin Karataylı Özgürsoy
  • Sibel Alicura Tokgöz
  • Şule Demirci
  • Süleyman Abacı
  • Ümit Taşkın
  • Ünver Celalettin
  • Yaşar Okan Akın
  • Yavuz Selim Yıldırım
  • Yeşim Başal
  • Zafer Çiftçi
  • Haşmet Yeğin
  • Evren Hızal
  • Davut Akduman

2015 - 2016 Dönemi Mezunları

  • Ömer Faruk Çalım
  • Emel Tahir
  • Sertaç Düzer
  • Duygu Erdem
  • Emre Ocak
  • Abdullah Dalgıç
  • Yasin Kürşad Varsak
  • Zahide Çiler Tezcaner
  • Birgül Tuhanioğlu
  • Aykut Erdem Dinç
  • Doğan Atan
  • Deniz Tansuker
  • Sanem Okşan Erkan
  • Yusuf Muhammed Durna
  • Gökhan Altın

2014 - 2015 Döneminde Mezun olan ve Katılım Belgesi Almaya Hak Kazanan Öğrenciler

  • Murat Koçyiğit
  • Fatih Topuz
  • Hasan Hüseyin Balıkçı
  • Kemal Keseroğlu
  • Gülin Gökçen Kesici
  • İlker Akyıldız
  • Aytuğ Buyruk
  • Mahmut Demirtaş
  • Gökçe Aksoy
  • Ali Kavuzlu
  • Hasan Demirhan
  • Abdulvahap Akyiğit
  • Müge Özçelik Korkmaz
  • Remzi Doğan
  • Belit Merve Şener
  • Cemshid Memmedov

2013 - 2014 Mezunları

  • Ayse Sezim Şişman
  • Abdulkadir Özgür
  • Abdullah Ahmed
  • Ali Kurnaz
  • Alper Yenigün
  • Arzu Tatlıpınar
  • Ayşegül Verim
  • Banu Atalay Erdoğan
  • Bekir Ozan Elverici
  • Betül Arısoy
  • Bülent Ulusoy
  • Çetin Yıldırım
  • Çiğdem Tepe Karaca
  • Deniz Tuna Edizer
  • Emine Ceren Ersöz Ünlü
  • Emrah Sapmaz
  • Emre Günbey
  • Ercan Kaya
  • Erdem Mengi
  • Erol Gültekin
  • Fatih Akagün
  • Fazilet Altın
  • Feride Aydan Ertürk
  • Fethullah Kenar
  • Funda Tümkaya
  • Gökçe Dereci
  • Gökçe Şimşek
  • Güler Giran
  • Gürkan Kayabaşoğlu
  • Halil İbrahim Baysöz
  • Hande Senem Deveci
  • Hasan Hüseyin Arslan
  • Hatice Bengü Çobanoğlu
  • Ildem Deveci
  • Işıl Çakmak Karaer
  • Kamil Hakan Kaya
  • Lütfü Şeneldir
  • M. Mustafa Gürdal
  • Mehmet Akdağ
  • Mehmet Fatih Garça
  • Mehmet İlhan Şahin
  • Müge Yürekli
  • Muhammed Fatih Evcimik
  • Nur Yücel Ekici
  • Nuray Ensari
  • Ömer Erdur
  • Ömer Sağlam
  • Ömer Tarık Selcuk
  • Öner Sakallıoğlu
  • Onur Uysal
  • Orhan Kemal Kahveci
  • Ozan Gökdoğan
  • Özlem Saatci
  • Seda Türkoğlu Babakurban
  • Selma Kurukahvecioğlu
  • Selmin Karataylı Özgürsoy
  • Sibel Alicura Tokgöz
  • Şule Demirci
  • Süleyman Abacı
  • Ümit Taşkın
  • Ünver Celalettin
  • Yaşar Okan Akın
  • Yavuz Selim Yıldırım
  • Yeşim Başal
  • Zafer Çiftçi
  • Haşmet Yeğin
  • Evren Hızal
  • Davut Akduman

 

OTOLOJİ VE NÖROOTOLOJİ OKULU

Otoloji ve Nörootoloji OkuluTürk Kulak Burun Boğaz ve Baş Boyun Cerrahisi Derneği Yönetim Kurulunun dernek tüzüğünün 16. Maddesine dayanarak 2008 ve 2010 yıllarında aldığı bir karar ile Kulak Burun Boğaz Okulları çatısı altında bir alt-branş okulu olarak kurulmuştur. Bazı altyapı çalışmaları nedeniyle okulun eğitim etkinliğine başlaması 2013 yılında gerçekleşmiştir. Zaman içinde bilgi ve deneyim birikimi oluşarak niteliksel bir gelişim göstermiştir. Başlangıçta öğrenci sayısında herhangi bir sınırlama olmadığı için daha fazla öğrenciye eğitim verilmiştir. Derneğin, yapılan maliyet etkinliği çalışmalarının sonuçlarına dayanarak, öğrenci sayısını tüm alt-branş okullarında sınırlaması üzerine, okulumuz her yıl 15 öğrenciye eğitim vermeye başlamıştır. Okulumuz 2013-2014 eğitim yılında 68, 2014-2015 eğitim yılında 16, 2015-2016 eğitim yılında 15, 2016-2017 eğitim yılında 14 ve 2017-2018 eğitim yılında 16 olmak üzere bugüne kadar toplam 129 meslektaşımızı eğiterek sertifiye etmiştir.

Otoloji ve Nörootoloji Okulu2018-2019 yılında altıncı dönem öğrencileri ile eğitime devam edecektir. Bu dönemde eğitim programımızda kısmen format değişikliğine ve bir miktar da çeşitlenmeye gidilmiştir. Başlıca etkinliklerimiz teorik dersler, konferanslar, ki bunların bir kısmı meslek felsefemize odaklanacaktır, olgu sunumları ve elbette diseksiyon çalışmalarıdır. Derslerin ve konferansların konularını ve sizlere sunacak olan eğiticilerimizi zaman içinde camiamıza sunacağız. Olgu sunumlarının önemi çok büyüktür. Konusunda gerçekten çok iyi olduğunu bildiğimiz deneyimli meslektaşlarımız öğretici özellikleri olan olgularını bir saat boyunca interaktif bir biçimde sizinle tartışacaklardır. Bu sunumlar bir moderatör kontrolü altında ve mutlaka interaktif formatta gerçekleşecektir. Oturma düzeni, süresi, sunum tekniği v.b. özellikleri ile tamamen aktif ve etkin öğrenmeye odaklanmış bir formatı vardır. Öğrencilerin bu konularda ön bilgi sağlayarak gelmeleri yararı artıracaktır.

Diseksiyon kursları için iki değişiklik uygulanacaktır: 1. Öğrenci diseksiyonlarının öncesinde eğiticilerin masterdiseksiyonları uygulanacaktır. Bu diseksiyondadiseksiyonbasamaklandırılmıştır ve her basamak bir başka master tarafından gerçekleştirilecektir. Diseksiyonmoderatörü yönetiminde öğrenciler ve diğer eğiticiler ile interaktif bir tartışma içinde bu diseksiyonlar gerçekleştirilecektir. 2. Öğrenciler temporal kemikleri okulun iki ayrı etkinliğinde uygulanacak olan Temel Düzey ve İleri Düzey diseksiyon olmak üzere iki aşamada yapacaklardır. İkinci etkinlikteki İleri Düzey Diseksiyon önceden koklearimplantasyon uygulaması aşamasına kadar hazırlanmış kemiklerde başlayacaktır. Bu değişiklikler ile öğrencilerin deneyimli eğiticilerden diseksiyon prensiplerini öğrenerek diseksiyona başlamaları ve daha geniş zaman aralığında aceleye getirmeden diseksiyonlaını gerçekleştirmelerine olanak sağlanmış olacaktır.

Genel olarak okul eğitimimizde öğrenciler ile bir mesleki topluluk oluşturma sürecini başlatacağız. Sadece toplantılarda değil fakat diğer zamanlarda da etkileşim ve iletişim içinde olunmaya çalışılacaktır. Bu konuda niyeti ve motivasyonu olan her meslektaşıızın bu uzun vadeli misyona katkı sağlamasını önemsiyoruz.

Eğitim etkinliklerinin içeriği ve formatı dinamik bir süreç içinde karşılıklı geri bildirimler ile giderek daha iyiye ulaşacaktır. Başarılı ve yararlı olmayı hedefledik ve hep birlikte bunu gerçekleştirmek durumundayız.

 

 

 

OTOLOJİ VE NÖROOTOLOJİ OKULU

Misyonumuz

Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi disiplininde çağdaş tanı ve tedavi yaklaşımlarını özümsemiş uzman doktorların Otoloji, Nörootoloji ve Klinik Odyoloji alanında daha ileri düzey bilgi ve beceri geliştirmelerine kurumsal rehberlik etmektir. Meslektaşlarımıza ve onların profesyonel uğraşılarında iş birliği içinde bulunduğu diğer paydaşlara spesifik bir formasyonun sağlanmasında öncülük etmektir. Alanımızın gelecekteki potansiyel fikir liderlerinin yetiştirilmesine öncülük edecek kurumsal bir yapıyı geliştirmektir. Yenilikçi bir eğitim kadrosu oluşturarak dünyada bu alanda etkinlik gösteren saygın kurumlar arasında yer almak, saygın bir camianın değerli üyeleri olarak örnek bir ekip ruhu oluşturmasına önayak olmak, tüm meslektaşlarımız için rol modellerinin yetiştirilmesine katkı sağlamak ve uzun soluklu stratejik işletim modelleri geliştirmek için çalışmaktır.

Vizyonumuz

Otoloji ve Nörootoloji disiplininde çağdaş eğitim düzeyinin gereklerine sahip lider uzmanlar yetiştirmede, hastalıkların önlenmesinde ve tedavisinde gelişmiş hizmeti sunmada örnek rol oynayacak uzmanların eğitildiği bölgede ve tüm dünyada iyi tanınan ve öncülük eden kurumsal bir organizasyon olmaktır.

Temel Değerlerimiz

Çalışkanlık, değişime ve yeniliğe açıklık, evrensellik, yüksek motivasyon, kalite, fırsat eşitliği, sürekli eğitim ve öğretim, sorumluluk, güven, dürüstlük, akademik özgürlük, ekip bilinci, saygılı davranış.

Dönemsel Yönetim

Prof. Dr. Onur Çelik              Okul Başkanı
Prof. Dr. Turgut Karlıdağ      Okul Başkan Yardımcısı
Op. Dr. Uzdan Uz                 Okul Başkan Yardımcısı

Danışma Kurulu (soyadı sırasına göre)

Prof. Dr. İbrahim Hızalan
Prof. Dr. Nazım Korkut
Prof. Dr. Nuri Özgirgin
Prof. Dr. Levent Sennaroğlu
Prof. Dr. Şinasi Yalçın

 

TÜRK KULAK BURUN BOĞAZ VE BAŞ BOYUN CERRAHİSİ DERNEĞİ

KULAK BURUN BOĞAZ OKULLARI

OTOLOJİ VE NÖROOTOLOJİ OKULU YÖNERGESİ

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar

Amaç

Madde 1. Bu yönerge, Türk Kulak Burun Boğaz ve Baş-Boyun Cerrahisi Derneği Tüzüğünde 15 Nisan 2014 tarihinde yapılan düzenlemelerle kurulan Türk Kulak Burun Boğaz Okulları (KBBO) çatı kuruluşu altında oluşturulan Alt Branş Okullarından birisi olan Otoloji ve Nörootoloji Okulunun idari organizasyonunu, görevlerini, sorumluluklarını ve çalışma ilkelerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.

Kapsam

Madde 2. Bu yönerge, Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi (KBB ve BBC) uzmanlık eğitimini tamamlamış olan doktorların, uzmanlık sonrası sürekli ve çağdaş eğitim prensiplerine uygun olarak, Otoloji ve Nörootoloji Alt Branş uzmanlık alanında gerek duyulacak

 

  1. Eğitim programlarının oluşturulması, uygulanması, geliştirilmesi, standartların oluşturulması ve sertifikasyonu konularını,
  2. Amaçlar içinde belirtilen hedeflere yönelik eğitim gereçlerinin hazırlanmasını  
  3. Verilecek eğitimin etkinliğinin değerlendirilmesi için öğrencilerin eğitim sonrası değerlendirmelerinin yapılması, bunun için web tabanlı değerlendirme sistemlerinin oluşturulması, Yeterlik Kurulu ile iş birliği yaparak Yeterlik Kurulu Sınavları ile ilgili deneyim birikimlerinin Otoloji ve Nörootoloji Okuluna aktarılması konularını,
  4. Alt Branş uzmanlığının yasal düzenlemeleri için altyapı çalışmalarının yapılması konusunu,
  5. Uluslararası benzer amaçlı organizasyonlar ile iş birliği içinde çalışma konusunu,
  6. Eğitim çalışmalarının zaman içinde uluslararası platforma taşınması konusunu,
  7. Dış ülkelerden bu eğitim programlarına katılım sağlamak isteyenlere uygun altyapı çalışmalarının yapılması, eğitimin programlanması ve uygulanması konularını,
  8. Uzman doktorlara yönelik Klinik Odyoloji ile ilgili programların oluşturulması, uygulanması ve geliştirilmesi konularını,
  9. Gereğinde diğer yardımcı personelin eğitimine katkı sağlama amacının yerine getirilmesini,
  10. İlişki içinde bulunulan endüstri ile uzman doktorlar arasında yeni teknolojilere uyum sağlama amaçlı eğitim iş birliğine gidilmesi konularını, ve
  11. Otoloji ve Nörootoloji Okulunun yapılanma ve çalışma yöntem ve prensiplerini kapsar.

 

Dayanak

Madde 3. Bu yönerge,

  1. Türk Kulak Burun Boğaz ve Baş Boyun Cerrahisi Derneği Tüzüğünün 5. Maddesinin “k” bendine ve 16. Maddesine,
  2. Kulak Burun Boğaz Okulları Yönetmeliğinin 5., 9., 10., 11., 12 ve 13. Maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.

 

Tanımlar

Madde 4. Bu yönerge içinde kullanılan bazı kavramların tanımlamaları aşağıdaki gibidir.

  1. Dernek: Türk Kulak Burun Boğaz ve Baş Boyun Cerrahisi Derneği
  2. Dernek Başkanı: Türk Kulak Burun Boğaz ve Baş Boyun Cerrahisi Derneği Yönetim Kurulu Başkanı
  3. Dernek Yönetim Kurulu: Türk Kulak Burun Boğaz ve Baş Boyun Cerrahisi Derneği Yönetim Kurulu
  4. Eğitici: Eğitim Kurulu Üyesi
  5. Eğitici Protokolü Formu: Eğitim Kurulu Üyeleri tarafından doldurularak Okul Başkanlığına iletilmesi gereken ve Eğitim Programında kendilerine verilen eğitim görevinin gereklerini yerine getireceklerini bildiren protokol formu
  6. Eğitim Başkanı: Üniversitelerde Anabilim Dalı Başkanı, Eğitim Hastanelerinde ise Eğitim Sorumlusu
  7. Eğitim Dosyası: Okul etkinlikleri hakkında her türlü kayıtların bulundurulduğu ve bir örneği okul eğitimi sonrasında Okul Başkanlığına verilmesi gereken dosya
  8. Eğitim Kliniği: Üniversitelerde KBB ve BBC Anabilim Dalları ve uzmanlık eğitimi vermeye yetkili hastanelerde KBB ve BBC Klinikleri
  9. Eğitim Kurulu: Okul Başkanı tarafından belirlenen eğiticilerden oluşan kurul
  10. Geribildirim Formu: Öğrencinin ders, olgu sunumu, kurs ve klinik ziyareti sırasındaki izlenimlerini değerlendirdiği ve bu etkinlikler sonrasında iki örnek olarak doldurarak bir örneğini okul başkanlığına teslim edeceği, diğer örneğini Eğitim Dosyasında saklayacağı formlar (Ders Geribildirim Formu, Olgu Sunumu Geribildirim Formu, Temporal Kemik Diseksiyonu Geribildirim Formu, Ziyaret Geribildirim Formu)
  11. Kulak Burun Boğaz Okulları: Türk Kulak Burun Boğaz ve Baş-Boyun Cerrahisi Derneği organlarından biri olarak kurulmuş olan ve 5 Alt Branş Okulunu çatısı altında bulunduran eğitim yapısı
  12. Okul: Otoloji ve Nörootoloji Okulu
  13. Okul Başkanı: Otoloji ve Nörootoloji Okulu Başkanı
  14. Okul Başkan Yardımcısı: Otoloji ve Nörootoloji Okulu Başkan Yardımcısı
  15. Öğrenci: Otoloji ve Nörootoloji Okulunda eğitim almak üzere kabul edilmiş Kulak Burun Boğaz ve Baş Boyun Cerrahisi Uzmanı hekim. Bazı özel eğitim programlarında Yardımcı Sağlık Personeli, Endüstri Temsilcisi de öğrenci olarak okula kabul edilebilir
  16. Öğrenci Protokolü Formu: Eğitimin hemen başında öğrenci tarafından doldurularak Okul Başkanlığına iletmekle yükümlü olduğu ve okul eğitimi için gerekli olan yeterli ön hazırlıkları yapacağını, eğitim çalışmalarına aktif ve tam olarak katılacağını, eğiticiler ile sıkı işbirliği içinde çalışacağını ve verilen görevleri zamanında ve eksiksiz yerine getireceğini beyan ettiği form
  17. Performans Formu: Öğrencinin eğitim yılı içindeki performansını standart bir biçimde rapor etmek için kullanılan ve Eğitici tarafından doldurularak okul başkanlığına iletilmesi gereken formlar (Ziyaret Performansı Formu, Temporal Kemik Diseksiyon Performansı Formu, Sunum Performansı Formu)
  18. Son Değerlendirme Formu: Okul eğitim programını başarı ile tamamlayan öğrenciler için doldurulan ve onaylanan form
  19. Yeterlik Belgesi: Türk Kulak Burun Boğaz ve Baş Boyun Cerrahisi Yeterlik Kurulu tarafından verilen Yeterlik Belgesi (Avrupa KBB ve BBC Yeterlik Belgesi buna eşdeğer kabul edilmektedir)
  20. Yeterlik Kurulu: Türk Kulak Burun Boğaz ve Baş Boyun Cerrahisi Yeterlik Kurulu

 

İKİNCİ BÖLÜM

İdari Yapılanma, Kurulların Oluşumu, Çalışma İlkeleri

İdari Yapılanma

Madde 5. Otoloji ve Nörootoloji Okulunun idari yapılanmasında bir başkan, iki başkan yardımcısı ve eğitimi vermek üzere seçilen eğiticilerden oluşan Eğitim Kurulu bulunur. Eğitici niteliğini taşıyan KBB ve BBC uzmanlarından aşağıda açıklanacak biçimde 5 üyeden oluşan bir Danışma Kurulu oluşturulur. Okulun yürütücüsü Okul Başkanıdır.

 

Okul Başkanı

Madde 6. Dernek Yönetim Kurulu Otoloji ve Nörootoloji Okulu için iki yıl görev yapmak üzere bir başkan atar. Yönetim Kurulunun atama kararının tebliği ile Okul Başkanının görev ve sorumlulukları başlar. Kulak Burun Boğaz Okulları Yönetmeliği 9. Maddesinin “a” bendi gereği, bir sonraki Dernek Yönetim Kurulu uygun görürse, Okul Başkanının görev süresini bir dönem daha uzatabilir.

Okul Başkanı yönerge hükümlerine uygun olarak okulun tüm eğitim etkinliklerinin ve programlamalarının yürütücüsüdür. İdari ve mali açıdan Kulak Burun Boğaz Okulları Başkanına ve Dernek Başkanına karşı sorumludur.

 

Okul Başkan Yardımcısı

Madde 7. Otoloji ve Nörootoloji Okulu Başkanı okul çalışmalarında kendisine yardımcı olmak üzere iki tane yardımcı belirler. Okul Başkanı, belirlediği yardımcıların isimlerini Kulak Burun Boğaz Okulları Başkanına ve Dernek Yönetim Kurulunun onayı için Dernek Başkanına bildirir. Yardımcıların görev süresi Okul Başkanının görev süresinin bitmesi ile kendiliğinden sona erer.

 

Eğiticiler ve Eğitim Kurulu

Madde 8. Okul Başkanı, eğitim yılının başında Yeterlik Kurulu Yönetmeliği 2. maddesinin “m” bendinde tanımlanan özelliklere sahip olarak bir Eğitim Kliniğinde en az 5 yıl eğitici olarak çalışmış olan, geçerli bir Yeterlik Belgesine sahip ve Otoloji ve Nörootoloji alanında deneyim sahibi olan KBB ve BBC uzmanları arasından gerek duyulan sayıda uzmanı Eğitim Kurulu Üyesi olarak atar. Aynı üye sonraki eğitim yıllarında da kurul üyesi olarak atanabilir. Okul Başkanı gerektiğinde Kulak Burun Boğaz Okulları Yönetmeliğinin 12. Maddesinin “c” bendi ve 16. Maddesinin “e” bendi uyarınca başka uzmanlık alanlarından veya ülke dışındaki uzmanlardan Eğitim Kuruluna üye atayabilir.

Eğitim Kurulu Üyeleri Eğitim Programında kendilerine verilen eğitim görevinin gereklerini yerine getireceklerine dair bir Eğitici Protokolü Formunu doldurup imzalayarak, atanmalarını izleyen bir ay içinde okul başkanlığına iletirler.

Eğitici, eğitim yılının başında ve eğitimin fiilen başlamasından önce, hazırlaması gereken eğitim gereçlerini (ders metni, görsel dokümanlar, sorular vb.) okul başkan ve yardımcıları ile işbirliği içinde hazırlamak ve Okul Başkanlığına iletmekle yükümlüdür.

Eğiticiler eğitim yılının sonunda her bir öğrenci için kısa bir rapor niteliğinde olan Performans Formunu doldurarak kişisel performans değerlendirmesini yapmalıdırlar.

Eğitim Kurulunun görevi o eğitim yılının sonunda kendiliğinden sonlanır. Bir sonraki eğitim yılında, okulun gerek duyacağı hafızayı korumak amacıyla önceki Eğitim Kurulundan yeteri sayıda eğiticinin tekrar görevlendirilmesine özen gösterir.

 

Danışma Kurulu

Madde 9. Okulun eğitim etkinliklerinin programlanması, okulun gelecekte üstlenebileceği misyonun stratejik kararlarının oluşturulması ve etkinliklerin değerlendirilmesinde Okul Başkanı tarafından gerek duyabileceği konularda kendisine danışmanlık görevini yerine getirmek üzere eğitici niteliğine sahip 5 kişiden oluşan bir Danışma Kurulu oluşturulur. Danışma Kurulunun üyelerinin belirlenmesinde Okul Başkanlığı yapmış olanlara öncelik verilir.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Eğitim Hedefleri, Eğitim Programı, Eğitim Gereçleri

Eğitim Hedefleri

Madde 10. Okul eğitimi için kabul edilmiş olan KBB ve BBC Uzmanı, Otoloji, Nörootoloji ve Klinik Odyoloji konularında standart bir uzman doktorun sahip olduğu bilgi seviyesinden daha üst bir seviyeye ulaşılmasını sağlamak amacıyla tasarlanmış ileri düzey bir uzmanlık eğitimini almak üzere okulun öğrencisi olmuştur. Burada verilen eğitimin amaçlarına uygun olarak çaba göstermek başkandan öğrenciye kadar okuldaki her bir bireyin sorumluluğudur. Verilen bilgi ve beceri eğitiminin, eğiticiler tarafından değerlendirilmek üzere, en az %80’lik bir başarı düzeyinin beklendiği bilinmelidir. Okul etkinliklerine devam konusunda en üst düzeyde çaba gösterilmelidir. Kurslara eksiksiz katılım ve klinik ziyaretinin eksiksiz yerine getirilmesi mutlak koşuldur. Ders etkinliklerinde en az %80 devam zorunluluğu vardır.

 

Eğitim Programı

Madde 11. Eğitim Programı Okul Başkanı ve yardımcıları tarafından Danışma Kurulunun görüşü alınarak hazırlanır.

  1. Eğitim Takvimi: Eğitim yılı içinde belirlenen öğrenci ve eğitici listelerinin belirlenmesinden sonra Otoloji ve Nörootoloji başkan ve yardımcıları tarafından 1 yıllık bir eğitim takvimi oluşturulur ve Dernek, Yeterlik Kurulu ve Kulak Burun Boğaz Okulları web sitelerinde duyurulur.
  2. Web Tabanlı Eğitim: Dernek Başkanlığı, KBBO Başkanlığı ve Okul Başkanı ile işbirliği içinde profesyonel bir biçimde e-okul altyapısını oluşturacaktır. Bu okul için gereken eğitim gereçleri Otoloji ve Nörootoloji Okulu tarafından ve eğiticiler ile birlikte çalışılarak sağlanacaktır. E-okul, Otoloji ve Nörootoloji Okulunun formal eğitim etkinliklerinin başlangıcını ve okul eğitimine başlamanın ön basamağını oluşturacaktır. Okul öğrencilerine ve tüm dernek üyelerine sürekli açık olan bir eğitim platformu olacaktır.
  3. Okul Dersleri: Bu dersler program elverdiğince üç biçimde tasarlanarak uygulanacaktır: Konferanslar, olgu bazlı modüler eğitim, olgu bazlı çoklu eğiticinin görev aldığı kompakt modüler eğitim.

Gerek konferans biçiminde ve gerekse olgu sunumu şeklinde gerçekleştirilebilecek olan derslerin etkinliğini ve amacına ulaşma durumunu değerlendirmek amacıyla geribildirim formları hazırlanmıştır. Öğrenciler Ders Geribildirim Formu ve Olgu Sunumu Geribildirim Formunu iki örnek olarak doldurup bir örneğini okul başkanlığına teslim etmeli ve bir örneğini de Eğitim Dosyasına koymalıdır.

  1. Kurslar: Okul eğitiminde katılımı zorunlu olan temporal kemik diseksiyonu kursları vardır. Gerektiğinde farklı kursların düzenlenmesi mümkündür. Söz konusu kurslarda, kurstan yararlanabilme durumunu değerlendirmek için hazırlanmış olan Temporal Kemik Diseksiyonu Geribildirim Formunu iki örnek olarak doldurup bir örneğini okul başkanlığına teslim etmeli ve bir örneğini de Eğitim Dosyasına koymalıdır. Eğitici ise öğrencinin kurstaki performansını değerlendirmek için hazırlanmış olan Temel Düzey ve/veya İleri Düzey Temporal Kemik Diseksiyon Performansı Formlarını doldurup Okul Başkanlığına teslim etmelidir.
  2. Klinik Ziyaretleri: Otoloji ve Nörootoloji alanında deneyim sahibi eğiticilerin bulunduğu tercihen akredite edilmiş kliniklere bu alanda gözlem yapmak üzere öğrenciler 1 hafta süreyle gönderilecektir. Bu ziyaret programına katılmak ve 5 iş günü eksiksiz ziyaret programına uymak zorunludur. Ziyaret takvimi okul başkanı veya yardımcısı tarafından Eğitim Kliniği ve öğrenci ile iletişim sağlanarak eğitim yılı içinde belirlenecektir. Ziyaret edilen klinikte ziyaretten sorumlu Otoloji ve Nörootoloji ile ilgili öğretim üyesi tarafından bir Ziyaret Performansı Formu doldurularak en geç bir ay içerisinde Okul Başkanlığına iletilir. Ziyaretini tamamlayan öğrenci de klinik ziyareti sırasındaki izlenimlerini değerlendirdiği bir Ziyaret Geribildirim Formunu doldurarak bir örneğini Okul Başkanlığına teslim eder, diğer örneğini ise Eğitim Dosyasında saklar.
  3. Ziyaret Edilebilecek Klinikler: Eğitim yılının başında okul başkanı tarafından eğitim klinikleri ile önceden iletişime geçerek belirlenecek olan tercihen Yeterlik Kurulu tarafından uzmanlık eğitiminin akredite edilmiş olduğu kliniklere okul öğrencileri ziyaret programı dahilinde gönderilecektir. Ulaşım sorunu olmayan yerlerde, okul başkanının önceden alınan onayı ile, 1 haftalık ziyaret en çok 3 klinikte olmak üzere birden fazla kliniği ziyaret şeklinde paylaştırılarak gerçekleştirilebilir.
  4. Sunum: Her öğrencinin Okul Başkanlığının önceden belirleyip kendisine bildirmiş olduğu bir konuda bir sunum yapması beklenmektedir. Sunumun metnini ve slayt, foto, video vb. görsel unsurlarını sunumun öncesinde başkan yardımcısına sunmak, sunumun gerçekleşmesi için ön koşuldur. Bu sunumun yapılması isteğe bağlı olmayıp zorunluluktur. Her öğrenci için sunum sonunda, sunumu izleyen bir Okul Başkan Yardımcısı ve bir Eğitim Kurulu Üyesi tarafından Sunum Performansı Formu doldurularak okul başkanlığına teslim edilir.

 

Eğitim Gereçleri

Madde 12. Otoloji ve Nörootoloji Okulu eğitim çalışmalarında web tabanlı, basılı, olgu tartışmaları, uygulamalı vb. olmak üzere farklı eğitim gereçleri kullanılacaktır. Öğrencinin eğitim gereçlerinden yararlanabilecek donanıma sahip olması beklenir.

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Başvuru Koşulları, Başvuru Dosyası, Seçme Ölçütleri

Okula Başvuru Koşulları

Madde 13. Otoloji ve Nörootoloji Okulunda eğitim almak için başvurunun koşulları aşağıdadır.

  1. Kulak Burun Boğaz ve Baş Boyun Cerrahisi Uzmanı olmak
  2. Yeterlik Belgesine sahip olmak
  3. Kulak Burun Boğaz Okullarından başka birinde kayıtlı olmamak ve daha önce Otoloji ve Nörootoloji Okulunda eğitim almamış olmak
  4. E-okul eğitimini başarı ile tamamlamış olmak

 

Başvuru Dosyası

Madde 14. Okula başvuru sırasında sunulacak başvuru dosyasında bulunması gereken belgeler şunlardır:

  1. Uzmanlık belgesinin resmi onaylı bir örneği
  2. Yeterlik belgesinin bir örneği
  3. Asistan karnesinin eğitim aldığı kliniğin Eğitim Başkanından onaylı bir örneği
  4. İzin vermeye yetkili kurum amirinden (Dekan, Başhekim veya Mesul Müdür) okul eğitimine katılmasına izin verdiğine dair resmi bir belge
  5. Özgeçmiş (aldığı eğitimlere ait sertifikalar ve bilimsel yayınlarının listesi dahil)

 

Seçme Ölçütleri

Madde 15. Okulun alacağı öğrenci sayısından fazla başvuru olduğunda, başvuru koşullarını sağlayanlar arasından aşağıdaki ölçütler gözetilerek öğrenciler arasında seçim yapılır

  1. Daha önce Alt Branş Okullarından herhangi birisinde öğrencilik yapmış olup- olmamak (ilk defa başvuran veya daha az öğrencilik yapanın önceliği olur)
  2. Etik kuralların ihlali ile ilgili ceza almış olup-olmamak
  3. Uzmanlıkta geçen süre (daha kıdemli olana öncelik verilir)
  4. Başvuru dosyasında mesleki geçmişinde Otoloji ve Nörootoloji alanına ilgisini gösteren sertifika, bilimsel yayın, bilimsel etkinliklere katılım vb. belgeler
  5. Gerek görüldüğünde okul başkanlığınca adaylar sözlü görüşmeye alınarak, okul öğrencileri belirlenebilir.

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

Öğrencinin Görev ve Sorumlulukları, Belgelendirme, Son Hükümler

Öğrencinin Görev ve Sorumlulukları

Madde 16. Otoloji ve Nörootoloji Okulu eğitim etkinliklerinde harcanacak zaman, para ve emeklerin karşılığının alınabilmesi için en önemli koşullardan birisi okul öğrencisi sıfatı ile eğitim alacak KBB ve BBC Uzmanlarının yeterli ön hazırlıkları yapması, eğitim çalışmalarına aktif ve tam olarak katılması, eğiticiler ile sıkı işbirliği içinde çalışması ve verilen görevleri zamanında ve eksiksiz yerine getirmesi gerekmektedir. Bu kapsamda,

  1. Her öğrenci “Öğrenci Protokolü Formunu” doldurup okul başkanlığına ulaştırmakla yükümlüdür. Öğrencilik bu teslimattan sonra başlayacaktır. Başvuru gereklerini zamanında ve eksiksiz yerine getirmeyen öğreninin yerine başvurular arasından uygun bulunan başka bir öğrenci okula davet edilebilir.
  2. Öğrenci eğitim yılı içinde her türlü etkinliğe ait belgelerini, kayıtlarını ve geribildirim formlarını bir dosya halinde saklamak ve istenildiğinde eğitim yılı sonunda bu Eğitim Dosyasının bir örneğini Okul Başkanlığına sunmakla yükümlüdür.
  3. Okul çalışmalarında sürekli iyileşme ve gelişmeyi sağlayabilmek için, öğrenciler eğitim etkinliklerinin sonunda eğiticiler ve eğitim etkinliği ile ilgili geri bildirimleri verirken gerekli samimiyet ve özeni göstermelidirler.
  4. Hekimlik etik kuralları, dernek tüzük ve yönetmelikleri ile okul yönergesine uymayan, dernek ve okul amaç ve çalışmalarına aykırı davranan öğrenciler Okul Başkanlığının önerisi ve Dernek Başkanlığının oluru ile öğrencilikten çıkarılır.
  5. Yapmakla yükümlü olduğu sunum hazırlama, Klinik Ziyaretini yapma, temel kurslara katılım, form doldurma (Ders Geribildirim Formu, Olgu Sunumu Geribildirim Formu, Temporal Kemik Diseksiyonu Geribildirim Formu, Ziyaret Geribildirim Formu) vb. etkinliklerde sorumluluklarını gereğince yerine getirmeme durumunda ve/veya devamsızlık oranının %20 üzerinde olduğu durumlarda, öğrenci okuldan mezun olamaz.

 

Belgelendirme

Madde 17. Okul Başkan Yardımcısı tarafından doldurulan Son Değerlendirme Formunda Eğitim Programını başarı ile tamamladığı belirtilen öğrenciye, Dernek Başkanı, KBBO Başkanı ve Okul Başkanı tarafından imzalanmış resmi bir sertifika verilir.

 

Yürürlülük

Madde 18. Bu yönerge Dernek Yönetim Kurulu tarafından onaylandığı tarihten başlayarak yürürlüğe girer.

Madde 19. (Geçici Madde) Üçüncü Bölüm Madde 11’in ‘’b’’ bendi ve Dördüncü Bölüm Madde 13’ün ‘’d’’ bendi, ilgili altyapı çalışmaları tamamlandıktan sonra yürürlüğe girecektir.

 

Yürütme

Madde 20. Bu yönerge Otoloji ve Nörootoloji Okulu Başkanı tarafından yürütülür.

 

OTOLOJİ VE NÖROOTOLOJİ OKULU

EĞİTİM HEDEFLERİ

- Uzmanlık sonrası sürekli ve çağdaş eğitim prensiplerine uygun olarak, öğrencilerimizin Otoloji, Nörootoloji ve Klinik Odyoloji alanında daha ileri düzey bilgi ve beceri geliştirmelerine katkı sağlamak,

- Okulumuzun belirlediği misyon ve vizyona uygun, geleceğin lider uzmanlarının yetişmesini sağlamak

- Bu alanda kendisini geliştirmek isteyenlere okul eğitiminden sonra da rehberlik etmek ve sürekli gelişim içinde olmalarına katkı sağlamak

- Uluslararası standartlara uygun eğitim programlarının oluşturulması, uygulanması ve geliştirilmesini sağlamak

- Verilecek eğitimin etkinliğinin değerlendirilmesi için öğrencilden ve eğiticilerden sağlanacak geribildirimler ve değerlendirmeleri dikkate alarak eğitim programını uygulanabilirlik ve etkinik bakımından sürekli geliştirmek,

- Eğitimin sürekliliği ve güncelliği için ulusal ve uluslar arası düzeyde eğitim gereçlerinin (kitap, dergi, CD, veri tabanları, v.b. ) hazırlanmasına katkı sağlamak,

- Okul ve okuldan sonraki süreçte bir ekip ruhu içerisinde hareket edip, meslektaşlar arasında gerekli dayanışma ve yardımlaşmanın sürekliliğini sağlamak,

- Bilgi ve deneyimlerin karşılıklı paylaşılması, sonraki kuşaklara aktarılması ve toplum yararına sunulması konusunda etkin bir mesleki grup oluşturmak,

- Eğitim çalışmalarının zaman içinde uluslararası platforma taşınmasını sağlamaktır.